Elementary S01 E16 Partner 中

2017. 12. 18. 12:27 - retrouvailles



사건에 대한 단서가 생각만큼 수집되지 않자, 


W: Okay, you're just frustrated because we've been here for a few hours and we haven't found anything. 

S: I'm annoyed because we haven't found anything. I'm FRUSTRATED because despite the recent attempt on a colleague's life, you still haven't agreed to learn self-defense. 

자기가 frustrated한 건 사건해결이 잘 안 돼서가 아니라, 왓슨이 호신술을 계속 배우지 않기 때문이라고 말하는 셜록. 


W: You know I appreciate your concern with my safety, I really do, but I think we need to have a conversation about boundaries. 

Okay, you know, you've given me this incredible window into what you do, and you know what? It is fascinating, but at the end of the day, I am not your apprentice. I am your sober companion. 

다시 선을 그으려고 하는 왓슨. 


S: No, you're not! No, you are not. You haven't been for quite some time. 

W: Sherlock, what are you...?

S: I know that you lied to me several weeks ago when you said that my father had renewed your contract. I found out when I telephoned him last week. 

W: (Sighs)

이미 왓슨이 계약기간이 끝났음에도 불구하고 거짓말을 하고서 자기 옆에 머물고 있다는 걸 알고 있던 셜록..


S: I am not angry. If anything, I'M GRATEFUL. You saw that I was in a raw state, and you stayed to see me through it. Now, when I learned of the lie, however, I-I deliberately adopted a more sanguine mood. I wanted you to see that I was well again so you could... move on. But the most curious thing happened. You stayed. 

Days passed, then a week. It became clearer and clearer that you were not staying for me, but for yourself.

왓슨이 일부러 떠날 수 있게 며칠, 몇주 동안 일부러 sober한 상태를 가장했다는 셜록. 


L: Sherlock, I...

S: It's difficult for you to say aloud, I know, so I won't ask you to. Rather, I would ask you to consider a proposal. STAY ON PERMANENTLY. NOT AS MY SOBER COMPANION, BUT AS MY COMPANION. Allow me to continue to teach you. Assist me in my investigations. In return, you will receive a stipend that will at least equal the salary my father was paying you. 

아니ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ나 사실 여기 너무 발려서 가져온 거 맞는데... 다시 봐도 너무 좋잖아!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUT AS MY COMPANION..... 미쳤냐고ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ 'ALLOW ME' 'ASSIST ME' 이거 완전 권위 굽히고 들어가는 말투잖아.... 말투마저 companion에 맞게 하고 있는 거 진짜 개좋아ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ


W: You don't even have a source of income. 

이때 이미 왓슨 너무 좋아서 콧구멍 벌렁거렸는데 정색하고 돈도 없잖아요? 하고 물으니까ㅋㅋㅋ


S: I have certain funds set aside. You may continue to reside at the brownstone, you may reside elsewhere. You may also consider yourself relieved of any and all confidentiality burdens with regards to my sobriety. See, this is an important discussion, and I encourage you to discuss it with others. Explain what you have been to me... and what I believe you can be to me. Hmm? PARTNER. 

와.... 미쳤어...... 자기 저축 모아둔거 좀 있다고ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ거기서 빼준다는 건 둘째치고 시발 그 다음이 완전 쳐발림... 이건 중요한 결정이니까 지금 내릴 필요도 없고 다른 사람들이랑 꼭 상의해서 결정하라고.... 와........ 졸ㄹㄹㄹㄹㄹㄹ라 스윗..... 그리고 그 사람들이랑 상의할 때 당신이 그동안 내게 어떤 존재였는지, 그리고 앞으로 어떤 존재가 될 수 있는지도 말하라고. ​파트너​로서.....시바류ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ이건 진짜 영원히 박제해야 될 감이다... 와..............................ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ


...

​S: I am... BETTER WITH YOU, Watson. Um, I'm sharper, I'm more focused. Difficult to say why, exactly. Perhaps, in time, I'll solve that, as well. 



내 심정을 적절히 대변한 짤.jpg


아니 무슨.... 내 생각에 이거.. 딱 셜록 방식의 프로포즈 같은데? ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ'널 사랑해'의 셜록다운 괴랄한 버전같닼ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ좋아... 아임 베터 윗 유, 왓슨..........................


W: I'd like to be paid on Thursdays. And since I don't have an apartment right now, I will stay here rent-free untill I find something else. And you will continue going to group support meetings with me for as long as we work together. 

S: Congratulations on your new career, Watson. 

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ결국 수락하는 왓슨... 그래요... 둘이 영혼의 단짝해주세요....제발 헤어지지 말아요.....



미드를 보다 보면 나오는 그 흔한 sexual connotation 하나 없이도 이렇게 섹시할 수 있다니.... 이 미드 내 최애미드 될 거 같오.....  

사랑해요... 엘리멘터리..... 사랑해요..... 셜록왓슨.....

다른 카테고리의 글 목록

Innermost/Line by Line 카테고리의 포스트를 톺아봅니다